Ambient marketing – zapadnij w pamięć odbiorcom!

O dobrą reklamę coraz trudniej. Przekazy marketingowe docierają do odbiorców z wielu stron i z rozmaitych źródeł. Dlatego też obserwuje się uodpornienie na takie komunikaty. Mało kto zwraca uwagę na billboardy, a podczas bloku reklamowego w TV niejedna osoba przełącza kanał. Jak zatem prowadzić branding marki? Jakie metody wykorzystać? Z pomocą przychodzi ambient marketing. Zobacz, czemu warto spróbować tej formy promocji!

Element zaskoczenia zawsze w cenie

Reklama ambientowa to coś, co wymyka się standardowym i szablonowym definicjom. To często akcja, happening, performance czy inne wydarzenie, realizowane w przestrzeni publicznej – chociażby na placu w Poznaniu. Chodzi o to, aby zaangażować odbiorców i wzbudzić w nich określone emocje. Niełatwo zapomną oni o marce, która wygenerowała im takie odczucia! Cechy ambient marketingu to:

  • oryginalność i świeże podejście,
  • wywoływanie silnych emocji: wzruszenia, zaskoczenia, zszokowania, zaciekawienia,
  • nietypowe miejsca realizacji,
  • ciekawy, często humorystyczny przekaz,
  • interakcja z odbiorcami,
  • konkretne, ważne przesłanie, idące za tą formą reklamy.

Ambient marketing nie należy niestety do najtańszych form promocji. Jednak projektowanie takiej reklamy może być ciekawym wyzwaniem, a efekty potrafią być zdumiewające.

Jak agencja marketingowa pomoże Ci w ambient marketingu?

Chociaż reklama ambientowa stawia na unikalność i nowatorskie podejście, pewne jej elementy pozostają wspólne z innymi formami działań promocyjnych. Aby odbiorcy zapamiętali, kto wzbudził w nich określone emocje, nie można zapomnieć o przemyceniu tutaj widocznego logo. Ten element identyfikacji wizualnej pozwala jednoznacznie skojarzyć markę. Dodatkowo znaczenie mają tu przemyślane, przyciągające wzrok projekty graficzne. Często są one elementem całej kampanii ambientowej. Become pomoże Ci przygotować te składniki tak, aby następnie powstało z nich coś wyśmienitego, wyszukanego i niebanalnego!

Chętnie doradzimy Ci, co warto byłoby uwzględnić w reklamie. Nie jesteś pewien, do jakich odbiorców ją skierować? Nie masz pewności, gdzie powinna zostać zrealizowana? Skontaktuj się z naszą agencją! Wspólnie możemy wypracować sensowne, nowatorskie i wyjątkowe rozwiązanie, które zapadnie niejednej osobie w pamięć! Pamiętasz francuską akcję Milki, w której brakowało kostki czekolady w tabliczkach? A może marzysz o wirtualnej reklamie w miejscach publicznych, bo zachwyciła Cię akcja Lenovo? Pomożemy Ci zaistnieć czymś jeszcze bardziej zaskakującym!

Branding marki to nie tylko sztampowe, tradycyjne rozwiązania. Może on być bowiem realizowany niestandardowo, w zupełnie innej niż dotychczas formie. Warto przekonać się, jak ona zadziała w Twoim przypadku. Postaw na ambient marketing i daj się poznać!