Jednym z coraz powszechniej używanych narzędzi we współczesnym marketingu jest storytelling. Oddziałuje na emocje, sprzyja budowaniu relacji z odbiorcami i wzmacnia wizerunek marki. Specjaliści z agencji marketingowej Become z Poznania wyjaśniają, na czym dokładnie polega „marketing narracyjny” i doradzają, jak go wykorzystać, by osiągnąć realne korzyści.

Co to jest storytelling?

Jest to umiejętność opowiadania angażujących historii, których istotną częścią są elementy wskazujące na konkretną firmę lub produkty. Tego typu opowieści pobudzają wyobraźnię, inspirują do działania, a co więcej, sprzyjają kreowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Technika ta coraz częściej jest stosowana już nie tylko przez duże koncerny o międzynarodowym zasięgu, ale także przez mniejsze podmioty, które chcą zjednać sobie klientów i wyróżnić się na tle konkurencji.

Dlaczego storytelling jest tak skuteczny?

Nie da się ukryć, że żyjemy w czasach, w których budowanie świadomości marki ma istotne znaczenie. To właśnie z tego względu tak wielu przedsiębiorców inwestuje w branding, projekty graficzne ulotek, katalogów itp. Działania te mogą jednak okazać się niewystarczające. Współcześni odbiorcy lubią bowiem identyfikować się z markami, wchodzić z nimi w relacje itp. Firmy, które nie posiadają żadnej historii, tak naprawdę nie mają większych szans na to, by zgromadzić wokół siebie spore rzesze  klientów. 

Jak wykorzystać storytelling, by odnieść sukces?

Zacznijmy od tego, że opowiadana historia musi być wiarygodna. Ważny jest też ciekawy kontekst, z którym będzie mógł utożsamiać się potencjalny odbiorca. W storytellingu doskonale sprawdzają się różne koncepcje. Takie opowieści mogą przybliżać markę lub produkt, pokazywać działania podejmowane przez firmę, czy mówić o poniesionych przez nią porażkach. Najważniejsze jest, by zahipnotyzować konsumentów i pozostać w ich pamięci na długi czas. Pamiętaj, że storytelling nie ma nic wspólnego z nachalnym przekazem reklamowym.

Podsumowanie

Opowiadanie historii budzących emocje z całą pewnością nie jest łatwym zadaniem. By stworzyć przekaz, który będzie sprzedawał, trzeba wziąć pod uwagę wiele różnorodnych czynników. Jeśli interesuje Cię skuteczny „marketing narracyjny”, z pomocą przyjdzie Ci agencja marketingowa Become z Poznania. Specjalnie dla Ciebie przygotujemy opowieść, która urzeknie odbiorców emocjonalnym przekazem, a Tobie pomoże osiągnąć sprzedażowy sukces.