Kampania ATL: co to jest i jak ją stworzyć?
Sensowny branding marki można realizować na wiele sposobów. Obok stale rozwijających się technik marketingu internetowego, wciąż popularne są klasyczne metody. I choć pojęcie ATL z czasem nieco się zatarło, tego typu kampanie nadal są z powodzeniem wdrażane. Jak powinno wyglądać ich projektowanie? I na czym w ogóle polega taka forma marketingu? Podpowiadamy!
Czym jest ATL?
Akronim pochodzi od angielskiego określenia Above The Line. Korzenie tego pojęcia sięgają połowy XX wieku. Agencje zarabiały wówczas na prowizji ze współpracy z mediami. Inne formy reklamy niestety nie zapewniały zarobku. Dlatego też osoby, zajmujące się finansami, określały działania zarobkowe jako działania ‚nad kreską’. Pojęcie utarło się w świecie marketingu, a w praktyce oznacza wszelkie formy reklamy masowej, pojawiającej się w mediach, na ulicach i we wnętrzach. Do takich działań marketingowych zaliczyć można m.in.:
- spoty reklamowe w telewizji,
- reklamy, emitowane w kinie przed seansami,
- informacje w prasie,
- reklamy radiowe,
- uliczne billboardy i większe plakaty.
Skuteczna reklama ATL: projekty graficzne mają znaczenie!
Ludzie są uodpornieni na przekazy reklamowe. Informacje takie bombardują bowiem ze wszystkich stron. Zatem, aby wyróżnić się na tle innych reklamodawców, trzeba dobrze przemyśleć swój przekaz. Musi on oddziaływać na emocje i wzbudzać pozytywne odczucia. Dodatkowo łącząc kilka form reklamy w ramach jednej kampanii, warto pamiętać o spójności przekazu. Projektowanie powinno uwzględnić specyfikę branży – tak, aby komunikat reklamowy jednoznacznie kojarzył się z daną specjalnością.
Dobrze jest skorzystać z pomocy specjalistów, zajmujących się na co dzień realizacją kampanii marketingowych. W Become pomagamy firmom zarówno z Poznania, jak i z innych zakątków kraju. W zakres naszych usług wchodzą takie usługi jak działania brandingowe, projektowanie opakowań, katalogów i logo oraz doradztwo w sprawie przedsięwzięć, związanych z reklamą. Zapraszamy do kontaktu!
Połącz ATL z BTL
W przeciwieństwie do działań masowych (ATL), kampanie BTL (Below The Line) nakierowane są na sprecyzowaną grupę odbiorców. Opłaca się połączyć obie te formy działań. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ciekawy i barwny spot telewizyjny emitować równocześnie z wdrożeniem kampanii marketingowej na Facebooku. Wówczas szansa na to, że przekaz trafi do osób, zainteresowanych danym tematem, znacząco się zwiększa. To świetne rozwiązanie zwłaszcza w przypadku dużych firm, mogących pozwolić sobie na większe inwestycje w promocję. Jeśli zatem potrzebujesz kompleksowej strategii reklamowej, nie wahaj się skontaktować z nami! Chętnie przygotujemy dla Ciebie projekty graficzne billboardów czy opakowań, a także angażujące kampanie w sieci. Zapraszamy do owocnej współpracy. Twój biznes na tym zyska!
Leave A Comment