Podejmując decyzję o stworzeniu nowego wizerunku graficznego naszego przedsiębiorstwa lub marki, prędzej czy później zetkniemy się z księgą znaku. Brand book to nie tylko instrukcja dla grafików czy zewnętrznych firm managerskich, ale istotny dokument mający za zadanie kreowanie i jednocześnie strzeżenie spójnego wizerunku firmy. Zobacz, czym dokładnie jest księga znaku i co nasza agencja reklamowa bierze pod uwagę przy jej tworzeniu.

Czym jest księga znaku?

Najprościej rzecz ujmując, księga znaku (z j. ang. „brand book”) to nic innego, jak instrukcja obsługi logo przeznaczona dla osób, które będą posługiwać się nim na co dzień. To standaryzacja znaku firmowego z opisem budowy logo oraz przykładami, jak należy je prawidłowo stosować, zawierająca np. różne projekty graficzne z jego udziałem (na jasnej i ciemnej stronie internetowej, pionowej lub poziomej wizytówce itp.).

Podstawowa księga znaku zazwyczaj zawiera kilka stałych elementów, do których należą:

  • opis budowy logotypu,
  • kolorystyka i zastosowany font,
  • skalowanie i minimalne rozmiary,
  • przykłady nieprawidłowego użycia znaku.

Dlaczego brand book jest tak ważny?

W kształtowaniu zewnętrznego obrazu firmy są różne drogi – może być to proces otoczony profesjonalną opieką i kontrolą lub może nim rządzić przypadek. W sytuacji, gdy reprezentujesz firmę czy markę o międzynarodowych perspektywach, wówczas takie procesy jak projektowanie logotypów czy cały branding z całą pewnością nie powinny mieć nic wspólnego z przypadkowością.

Dlaczego księga znaku jest istotna? Chociażby z tego względu, że z naszym przedsiębiorstwem może współpracować wielu podwykonawców czy firm zewnętrznych, dlatego też spójny i czytelny zbiór zasad obcowania z marką jest jednym ze skutecznych sposobów na zachowanie profesjonalnego statusu w środowisku biznesowym.

W jaki sposób przygotowujemy księgę znaku?

Jako agencja marketingowa z wieloletnim doświadczeniem i doskonałą znajomością branży, z przyjemnością pomagamy naszym klientom opracować skuteczny zestaw reguł i stworzyć profesjonalną księgę znaku, która wykreuje czytelny wizerunek firmy. Brand book może zawierać od kilkunastu do nawet stu stron, ale niezależnie od objętości cel zawsze jest taki sam – sprawienie, że wizerunek graficzny danej marki lub firmy będzie stosowany w sposób spójny i zgodny z marketingowymi założeniami przedsiębiorstwa.

Dzięki temu, że nie działamy jak tradycyjne agencje marketingowe działające wyłącznie na obszarze Poznania, podejmujemy się realizacji projektów dla klientów z całej Polski.