Każda firma powinna mieć nazwę i logo. Proces tworzenia wizerunku jest jednak długi i może prowadzić do wielu rozterek. Kiedy projektowanie logotypu jest zakończone? Jak rozpoznać moment, kiedy możemy z pewnością uznać, że nasze logo jest już gotowe do publikacji na materiałach marketingowych?

Zwróć uwagę

Logotyp powinien być elementem wyróżniającym. Ma przykuwać oko, zwracać uwagę i przyciągać spojrzenie. Jego forma nie może być więc zbyt zawiła, bo odbiorca nie będzie chciał się nad nim zbyt długo zastanawiać. Lepiej postawić na szczegół, który wiąże się bezpośrednio z naszą marką. Przykład? Marka Apple i… nadgryzione jabłko. W tym przypadku diabeł tkwi w prostocie.

Estetyka jest ważna

Niestety, nie liczy się tu jedynie nasze zdanie. Chociaż każdy ma gust, to jednak w przypadku logotypów najważniejsze jest to, czy logo przemawia do potencjalnych klientów i czy to oni widzą w nim coś cennego. Podczas projektowania logo pamiętajmy także o tym, że jest to znaczek, który będzie towarzyszył naszej firmie przez całe jej życie. Rebranding, choć jest możliwy, to jednak zajmuje bardzo dużo energii i nie zawsze się udaje. Jeśli nie jesteśmy całkowicie pewni swoich umiejętności graficznych i nie chcemy powierzać tak delikatnego elementu naszego wizerunku przypadkowym osobom, niezbędna okaże się pomoc agencji marketingowej, np. z Poznania. Wiedza specjalistów działa na korzyść naszą i logo!

Czytelność przekazu

Ponownie, nie chodzi jedynie o naszą opinię i skojarzenia. Logotyp musi rodzić pozytywne skojarzenia pod względem kształtów i kolorystyki. Nie ma też mowy o przypadkowych kolorach czy wyrazie. Agencja reklamowa będzie nam w stanie zagwarantować tutaj nie tylko kilka propozycji, ale też wyjaśni, jak na projekt patrzą odbiorcy i dlaczego właśnie taki wybór jest uzasadniony.
pisanie na pc
Logotyp musi w jasny sposób komunikować o nas i naszej firmie. Stanowi część brandingu, a więc wizerunku firmy. Projektowanie logo, bez tej myśli w głowie, może zakończyć się przypadkowym wzorem, który nikomu nie będzie kojarzył się z naszą marką. Jeśli mamy wątpliwości co do tego, czy nasz pomysł zmierza w dobrym kierunku, agencja reklamowa, której działalnością jest projektowanie logotypów, z pewnością będzie nam w stanie podpowiedzieć rozwiązanie.

Jak sprawdzić, czy logotyp jest dobry? Powinien być czytelny, przyjemny dla oka, przyciągać wzrok i zapadać w pamięć. To wiele trudnych wyzwań, ale dobry projekt jest w stanie im sprostać. Powodzenia!