Liczne marki z rodzimego rynku, a także firmy zagraniczne co pewien czas decydują się na przeprowadzenie rebrandingu. Zwykle za tym procesem stoją agencje marketingowe. Aby rebranding przebiegł sprawnie i przyniósł pożądane efekty, warto przyłożyć się i zaplanować strategię działań. Sprawdź, jakich błędów lepiej unikać i co zrobić, aby ich nie popełnić!

Brak określonego celu

Warto sprecyzować cele zmian, a to pomoże dobrać właściwe narzędzia i wdrożyć stosowne działania. Czy chodzi o wypromowanie zupełnie nowego produktu czy dotarcie do innej grupy odbiorców? A może priorytetem są nowe projekty graficzne strony, logo, projekty opakowań i innych elementów identyfikacji wizualnej? Wyznacz strategiczny cel, a następnie zaplanuj proces.

Chaos i działanie bez planu

Podobnie, jak w przypadku samego brandingu, i tutaj warto pomyśleć o krokach, jakie zamierza się podjąć. Dobry plan to podstawa sensownego działania. Trzeba zastanowić się, jakie aspekty obejmie rebranding, o które kanały komunikacji należy zadbać i w jakich miejscach wprowadzić zmiany. Dla każdego etapu dobrze jest wyznaczyć datę realizacji i na bieżąco analizować, w jaki sposób plan jest realizowany.

Zmiany wyłącznie kosmetyczne

Samo projektowanie logo, wymyślenie nowego hasła reklamowego lub modyfikacja szablonu strony WWW to nie wszystko. Takie poprawki to tylko powierzchowne elementy, które są pomocne, ale nie powinny być wyłącznym elementem działań. Za rebrandingiem stoi zwykle coś więcej – nowe pomysły, nowa organizacja pracy, nowy produkt lub usługa.

Projektowanie logotypu w rebrandingu

Brak stosownej informacji

O tym, że marka się zmienia, warto zawczasu poinformować zarówno swoich klientów, jak i pracowników. Dobrze, aby informacja dotarła do wszystkich działów w firmie. Wówczas jest szansa na uzyskanie konstruktywnego feedbacku i pomysłów od osób, zajmujących się marketingiem albo reklamacjami. Ponadto obecni klienci nie będą zdezorientowani, gdy zobaczą nowe projekty opakowań czy inne niż dotychczas logo.

Zapominanie o nowych technologiach

Nawet jeśli firma nie działa całkowicie online, to nie warto zaniedbywać możliwości, które oferuje Internet. Profesjonalna strona WWW i firmowe konto w mediach społecznościowych to świetne sposoby na to, aby pokazać markę jako nowoczesną, idącą z duchem czasu instytucję. To także szansa na rozreklamowanie się i nawiązanie kontaktu z nowymi odbiorcami.
Jeśli rebranding jest dużym przedsięwzięciem i ma przynieść wymierne efekty, nie warto zbytnio oszczędzać na poszczególnych działaniach. Nasza agencja marketingowa z siedzibą w Poznaniu< przygotuje profesjonalne, solidne projekty graficzne i pomoże przeprowadzić proces efektywnie i sprawnie. Zapraszamy!