Na identyfikację wizualną marki składa się szereg działań, realizowanych we współpracy z agencją marketingową. Główne z nich to: zaprojektowanie logo, dopasowanie kolorystyki i przygotowanie materiałów reklamowych. Niektóre firmy idą jednak krok dalej i kreują własnego brand hero. Zobacz, co może Ci dać Twoja firmowa postać!

Pozytywny bohater

Niemal każdy kojarzy słynnego ludzika Michelin czy żywiołowego geparda z reklamy Cheetos. Postacie te wzbudzają w odbiorcach sympatię i zachęcają do zakupu produktu. Właśnie o to chodzi w brand hero: stworzona postać ma wywoływać określone emocje. Co ciekawe, ten element brandingu działa zarówno na dzieci, jak i na dorosłych. I choć wydawałoby się, że animowane stworki lub zwierzaki bardziej przemówią do młodszych – kultowa maskotka Michelin pokazuje, że każdy jest podatny na działanie dobrze wykreowanego bohatera reklamowego.

Pomyśl, co chcesz przekazać

Gdy ma się już pomysł na figurę marki, warto zastanowić się, czy współgra ona z misją firmy. Postać musi jednoznacznie kojarzyć się z oferowanymi produktami lub usługami. Nie może to być wybór przypadkowy albo podyktowany panującą modą. Współpracując z agencją reklamową, można liczyć na to, że specjaliści pomogą w wykreowaniu postaci, będącej swoistym ambasadorem głoszonych przez firmę wartości. Bohater taki pozwoli nawiązać relację na linii klient-marka.

Pomysł na projekt graficzny postaci

Brand hero musi się wyróżniać. Nie ma to być mdła postać, lecz coś, co zapadnie w pamięć widza oglądającego reklamę lub internauty przeglądającego firmową stronę. Jeśli jest to bohater animowany (na przykład projektowany na potrzeby reklamy, transmitowanej w TV), powinien on mieć cechy odbiorcy. Przykładowo, w spocie zdrowego produktu spożywczego można wykreować postać wysportowanego ludzika. Warto pamiętać, że bohater nie może być bezimienny.

Własny bohater – konieczność czy moda?

Wykorzystanie wykreowanej postaci w kampanii reklamowej staje się coraz popularniejsze wśród polskich marek i firm. Czy zawsze jest to potrzebne? Warto postawić na ten element brandingu wówczas, gdy chce się wyróżnić na tle sporej konkurencji. Ważne, aby postać nie przysłoniła samego oferowanego produktu. Jeśli ma się wątpliwości dotyczące brandingu, warto skorzystać z usług agencji marketingowej. Nasi specjaliści z BeCome są do dyspozycji firm i przedsiębiorców z Poznania i nie tylko. Zapraszamy!