Papierowe katalogi pozwalające zaprezentować produkty oraz usługi wciąż są w użyciu przez wiele firm. Tego typu materiały muszą zaciekawiać odbiorców nie tylko treścią, ale także atrakcyjną pod względem wizualną szatą graficzną. W dzisiejszym wpisie agencja marketingowa Become z Poznania doradza, jak zaprojektować interesujący katalog.

Przed rozpoczęciem procesu projektowania

By katalog produktów, czy usług mógł jak najlepiej spełniać zamierzoną funkcję, jego projekt trzeba dobrze przemyśleć. Warto zastanowić się, do kogo ma być skierowany, a także jakie preferencje ma dana grupa odbiorców. Nieintuicyjna i niedopracowana całość sprawi, że klienci będą musieli domyślać się, co chcemy im zaoferować. Warto też zastanowić się, co taki dokument powinien zawierać – czy zależy nam, aby prezentował całą ofertę, czy tylko wybrane nowości, promocje itp.

Jaki powinien być efektywny katalog?

Nie da się ukryć, że jedną z najistotniejszą częścią każdego katalogu jest zawartość. Powinna ona zostać ułożona tak, aby klient mógł w zrozumiały sposób zapoznać się z najważniejszymi informacjami. Nie bez znaczenia jest również fakt, w jaki sposób zostaną zaprezentowane produkty oraz usługi. Ważne jest, aby projekty graficzne uwzględniały nie tylko same zdjęcia. W urozmaiceniu całości i jednocześnie zaciekawieniu odbiorców pomocne bywają różnego rodzaju schematy, ikony, tabele itp. Warto więc zadbać, aby tego typu elementy pojawiły się w projekcie.

O czym jeszcze pamiętać przy projektowaniu katalogów?

Aby zaprojektować efektywny katalog, trzeba mieć na uwadze wiele aspektów. Poza opatrzeniem produktów, czy usług atrakcyjnymi fotografiami, warto również zadbać o odpowiednie zestawienie kolorów oraz wielkość fontów. Na chwilę obecną projektowanie katalogów jest usługą świadczoną przez różne agencje marketingowe. Decydując się na współpracę ze specjalistami, pamiętaj, że to zawsze Ty, jako Klient, masz ostatnie słowo. Twoja wizja w połączeniu z pomysłami profesjonalistów na pewno przyniesie satysfakcjonujące rezultaty.

Podsumowanie

Profesjonalnie zaprojektowany katalog powinien być dostosowany do preferencji grupy docelowej. Ważne jest też, aby w czytelny sposób przedstawiał najważniejsze informacje na temat produktów lub usług oferowanych przez naszą firmę. Treść powinna być podzielona, aby jej czytanie nie było męczące, a zdjęcia zamieszczone w odpowiedniej rozdzielczości. Podczas druku warto zwrócić uwagę na rodzaj i gramaturę papieru – jeśli zależy nam, aby całość prezentowała się prestiżowo, zrezygnujmy z materiałów niskiej jakości.