Czasy, w których opakowania miały na celu jedynie ochronę przed uszkodzeniem, dawno odeszły w niepamięć. Obecnie coraz więcej właścicieli firm zdaje sobie sprawę, że elementy te mogą stanowić skuteczny środek promocji, a także narzędzie do budowania przewagi na rynku. Dlaczego design opakowań jest tak ważny i jaką rolę w procesie ich projektowania spełniają agencje marketingowe?
Za dobre opakowanie można uznać takie, które zabezpiecza wartości odżywcze produktu, zapewnia odpowiednią ochronę przed działaniem światła, a także chroni go przed uszkodzeniem. Jednak współcześni konsumenci coraz większą uwagę zwracają także na wygląd opakowań, wygodę ich użytkowania itp. Ponieważ konkurencja na rynku jest z roku na rok coraz większa, opakowania muszą przyciągać uwagę i skłaniać potencjalnych konsumentów do zakupu.
Opakowanie działa jak reklama?
Producenci do promowania swoich towarów coraz częściej wykorzystują już nie tylko reklamy prasowe, telewizyjne czy radiowe, ale także opakowania. Wszystko to dlatego, że kartonowe czy plastikowe pudełka mogą przykuwać wzrok, zwracać uwagę lub po prostu uwiarygodniać znajdujące się w nich produkty. Co więcej, opakowanie może być nie tylko czynnikiem promującym określony artykuł, ale także stanowić wizytówkę przedsiębiorstwa i być jednym z elementów brandingu.
Co wpływa na atrakcyjność opakowania?
Nie ma znaczenia, czy prowadzisz firmę w Poznaniu, Warszawie czy jakimkolwiek innym mieście. Oferując swoje towary konsumentom, musisz mieć świadomość, że ich opakowania muszą być przede wszystkim jedyne w swoim rodzaju i dostosowane do indywidualnych preferencji określonej grupy docelowej.
Na atrakcyjność opakowania wpływają w głównej mierze takie elementy jak:
- kolorystyka,
- kształt,
- etykieta,
- materiały zastosowane przy produkcji,
- zamieszczone symbole, zdjęcia itp.
Najczęściej wykorzystuje się barwy wyraziste i kontrastowe, które pozwalają wyróżnić towar na tle innych artykułów na sklepowych półkach. Zarówno kolorystyka, jak i kształt powinny harmonijnie współgrać z budową i wielkością produktu, wywołując pozytywne doznania wizualne i stanowić impuls do zakupu dla klienta.
Graficzne projektowanie opakowań produktów
Chcąc mieć pewność, że nasze opakowanie będzie oryginalne i jednocześnie będzie wzbudzać zaufanie do siebie, warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją reklamową wykonującą projekty graficzne opakowań. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że zaprojektowane pudełko nie tylko zachęci do zakupu, ale także zapewni satysfakcję klientowi na wielu różnorodnych płaszczyznach. Za pomocą starannie dobranej grafiki, kolorystyki oraz chwytliwego języka opakowanie „przemówi” do konsumenta, wzbudzając w nim chęć posiadania właśnie Twojego artykułu, nie innego.
Leave A Comment