Każda duża marka ma swój kolor. Dzięki barwom szyldów czy billboardów wiemy, gdy zbliżamy się do sklepu marki X czy Y. Kolory pozwalają nam odróżniać ulubione restauracje, podpowiadają, do jakiego sklepu spożywczego możemy udać się w najbliższej okolicy. Gdyby właściciele tych dużych firm nagle zmienili kolor, klienci nie potrafiliby rozpoznać marki.

Kolor ma ogromne znaczenie w podejmowaniu decyzji o zakupie. Jest pierwszą rzeczą, na jaką zwracamy uwagę.

Kolor motywuje

Niektóre z barw potrafią motywować do zakupu i zachęcać do zapoznania się z daną marką. Wymienia się tutaj przede wszystkim kolory zdecydowane i jasne, intensywne. Kolory widoczne sprzedają najlepiej – czerwone, żółte, pomarańczowe, ale także błękitne. Oko ludzkie przyciągane jest przez kontrasty, dlatego jeśli mamy sklep w szarościach, warto zestawić go z kolorowymi produktami. To sprawi, że będą one dla klienta naturalnie bardziej widoczne.

Kolor promocji

Nie bez przyczyny każda promocja ma kolor czerwony, żółto-czerwony albo biało-czerwony. To jak znak drogowy, który nasz mózg najlepiej rozpoznaje. Klient – nawet gdy nie przechodził obok sklepu z chęcią zakupu – widząc taką informację zostanie zachęcony choćby do przyjrzenia się propozycji.

sale-1326157_1920

Nie tylko czerwień!

Niebieski wywołuje w nas uczucie zaufania oraz bezpieczeństwa, dlatego wybierają go banki i poważne biznesy. Zielony to kolor relaksu, najprzyjemniejszy dla oka – dlatego używa się go wtedy, gdy chce się klienta wprowadzić w dobry nastrój. Różowy jest romantyczny i dziewczęcy, więc w ten sposób oznacza się produkty dla kobiet. Czarny – silny i wyrazisty – stosuje się w branżach przemysłowych i luksusowych. Dobra agencja marketingowa będzie umiała tak stworzyć projekty graficzne opakowań oraz logotypy, by jak najlepiej wykorzystywać tę naturalną moc kolorów.

Czy to manipulacja?

Musimy być świadomi tego, że większość decyzji zakupowych jest określonych przez sztab specjalistów, którzy dobierają pod klientów nie tylko kolory, ale wszystkie mniejsze oraz większe elementy. We współczesnym świecie marketing produktowy jest tak szeroko rozbudowany, że trudno marzyć o tym, byśmy kiedyś znów mogli być radośnie świadomi swoich decyzji. Oczywiście rozpoznawanie emocji towarzyszących kolorom może być dla nas pomocne, ale z dużą dozą pewności należy stwierdzić, że jako konsumenci ulegniemy przynęcie.

girl-2696947_1920

I tutaj znajduje się okazja dla nas jako właścicieli firm. Wybierzmy sprawdzony zespół marketingowy, który będzie mógł odświeżyć naszą markę czy produkty przez właściwe zastosowanie kolorów lub zestawień barw. Dobry kolor to dla nas żyła złota – a w tym kontekście kolor złoty polubi każdy z nas.