Czy logo jest tym samym, co logotyp i sygnet? Wyjaśniamy różnice!
Okazuje się, że jest znacząca różnica pomiędzy trzema podstawowym elementami identyfikacji wizualnej marki lub przedsiębiorstwa. Dziś wyjaśniamy, co wyróżnia logo, logotyp i sygnet.
Właściwe nazewnictwo poszczególnych elementów identyfikacji wizualnej powinno być istotne nie tylko z punktu widzenia eksperta od projektowania graficznego, ale również dla każdego klienta i pracownika branży marketingowej. Często niemałe trudności pojawiają się na etapie rozróżnienia pojęć, takich jak logo, logotyp czy sygnet.
Czym jest logo?
Jednym z kluczowych elementów identyfikacji wizualnej oraz efektywnym narzędziem, które wpływa na kształtowanie wizerunku brandu, jest logo. Bierze on udział w budowaniu świadomości marki, skojarzeń z nią, rozpoznawalności – wystarczy pomyśleć o marce produkującej czekoladę Milka, zazwyczaj od razu na myśl przychodzi biały napis na fioletowym tle. Kształty i kolorystyka poszczególnych znaków towarowych są tak zakorzenione w umysłach większości konsumentów, że ci mogliby bez problemu opisać to, jak wygląda dane logo. I jest to główne zadanie tego znaku graficznego.
Logo składa się z dwóch elementów:
- logotypu,
- sygnetu.
Pełne logo zawsze łączy logotyp z sygnetem, choć nie zawsze potrzebne jest wykorzystywanie tych dwóch elementów jednocześnie, by stworzyć znak marki lub przedsiębiorstwa. W projektowaniu graficznym można wykorzystywać na przykład sam sygnet.
W identyfikacji wizualnej logo jest najważniejsze, ponieważ to wokół niego buduje się wizerunek przedsiębiorstwa oraz z jego wykorzystaniem wykonuje się wszelkie działania marketingowe. Znanym logo, czyli znakiem graficznym zawierający zarówno logotyp, jak i sygnet, posługują się m.in.: Adidas, Burger King oraz Chanel.
Co to jest logotyp?
Najprostszym wyjaśnieniem definicji logotypu jest porównanie go do formy tekstowej. To graficzne przedstawienie nazwy brandu, które najczęściej występuje w postaci zapisu literowego. Najlepszym przykładem logotypu mogą być marki: Coca-Cola, Google czy Dior.
Sygnet w reklamie
Przeciwieństwem do formy tekstowej jest sygnet, czyli symbol graficzny, który budzi skojarzenie z przedsiębiorstwem czy marką. Można wykorzystywać go zamiennie z pełnym logo. Z takich działań korzysta m.in. Nike, Apple oraz McDonald’s.
W projektowaniu logotypów, logo czy sygnetów pomoże profesjonalna agencja marketingowa. Dobry branding wyróżni dane przedsiębiorstwo na tle innych firm oraz utrwali wizerunek marki w umysłach konsumentów.
Leave A Comment