Reklama otacza nas ze wszystkich stron. Przekazy marketingowe są obecne w sieci, na ulicach, w telewizji, w centrach handlowych. Ich spora ilość sprawiła, że konsumenci niejako uodpornili się na reklamę. Nikogo już nie przekonuje „najwyższa jakość”, „innowacyjność” czy „wyjątkowość”. Teraz kluczem do sukcesu jest storytelling. Wiedzą o tym specjaliści z agencji marketingowej Become!

Dotarcie do potencjalnego klienta

Wyobraź sobie, że wypuszczasz na rynek nowy produkt. Mijają miesiące, a sprzedaż kuleje. Niewiele osób interesuje się tym rewelacyjnym towarem. Rwiesz sobie włosy z głowy, nie śpisz po nocach i wydajesz kolejną niebotyczną sumę na dalsze akcje marketingowe… I nadal nic. Jak to możliwe?! Gdy już jesteś bliski zrezygnowania i wycofania tego produktu ze sprzedaży, nagle dowiadujesz się od znajomego, że istnieje coś takiego jak storytelling. Nie masz jednak czasu na samodzielne tworzenie historii… Dajesz sobie ostatnią szansę. Teraz albo nigdy. Prosisz profesjonalistów z agencji marketingowej w Poznaniu, aby przygotowali dla Ciebie poruszającą historię, uwzględniającą wartości i cele marki – taką, która zachęci do zakupu. Po pewnym czasie cieszysz się sporym zyskiem.

Emocje – klucz do sukcesu w marketingu

Aby przekaz reklamowy był skuteczny, musi on naprawdę zaciekawić odbiorcę. Potencjalny klient powinien zobaczyć, w jaki sposób dany produkt albo konkretna usługa ma mu pomóc. Jakich problemów dzięki temu się pozbędzie i co zyska? Jakie trudności pokona? Warto przypomnieć sobie opowieści, jakie nasi rodzice czytali nam na dobranoc lub zainspirować się, zaglądając do baśni. Zawsze pojawia się tu jakaś postać, która do czegoś dąży i której czytelnik kibicuje. Projektowanie przekazu powinno uwzględnić bohatera, z którym odbiorca będzie się chciał utożsamić. Jak każda opowieść, tak i historia reklamowa (czy to w formie słów, czy filmu) musi poruszać odbiorcę i oddziaływać na jego emocje. Wówczas jest spora szansa na to, że dana osoba w jakiś sposób zidentyfikuje się z marką.

Nie tylko logo i ładne zdjęcia

Przygotowanie całej identyfikacji wizualnej marki, uwzględniającej m.in. stronę WWW, projektowanie logotypu i opakowań oraz spójna kolorystyka tego wszystkiego to coś, co powinno być uwzględnione przy kreowaniu jej wizerunku (branding). Z czasem, gdy marka tworzy nowe produkty, wymagają one skutecznego rozreklamowania. Przyda się również nawiązanie do historii marki: jej dążenia, cele, przeszkody, jakie pokonała. Sama fotografia produktowa to nie wszystko – trzeba jeszcze przekonać konsumenta, że ten produkt musi znaleźć się w jego rękach. Właśnie na tym etapie pomocny jest storytelling. Zapraszamy firmy z całego kraju do współpracy! Agencja marketingowa Become działa po to, aby wspierać mniejsze i większe marki w zyskaniu rozpoznawalności i zdobyciu serc klientów.