Wiele osób kojarzy pojęcie marki głównie z oryginalnym logo, charakterystycznymi kolorami czy łatwym do zapamiętania hasłem reklamowym. Za marką kryje się jednak dużo więcej, a skuteczne budowanie jej strategii obejmuje szereg kwestii, którymi zajmują się agencje marketingowe. Jakich zasad warto tu przestrzegać?

Klient na pierwszym miejscu

Marka nie powstaje sama dla siebie. Ma ona zaspokajać określone potrzeby i wymagania klientów. Dobry branding to właśnie kreowanie jej świadomości w głowach klientów. Warto odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Do kogo kierowana jest oferta?
  • Dlaczego dana grupa miałaby skorzystać akurat z mojej oferty?
  • Jakie potrzeby i nawyki związane z zakupami mają moi potencjalni klienci?
  • Co mogę im zaoferować, czego nie znajdą u konkurencji?

Sensowne wartości i spójny przekaz

Odbiorcy zwracają uwagę na to, jakimi wartościami kieruje się marka i się z nimi identyfikują lub nie. Często właśnie one przesądzają o tym, czy dana osoba będzie skłonna skorzystać z usługi albo nabyć produkt. Warto zadbać o spójność tego, co się komunikuje i sposobu, w jaki się to robi. Przykładowo, jeśli firma promuje się jako instytucja z Poznania, której los naszej planety nie jest obojętny, projekty graficzne (logo, nazwa) powinny być realizowane na materiałach ekologicznych, nadających się do recyklingu (papier, płócienne ekotorby).

Bez celu nie ma działania

Strategia działań prowadząca do osiągnięcia realnego celu to podstawa. Aby ją ustalić, trzeba dokonać gruntownej analizy rynku. Jest to czasochłonne i trudne, dlatego warto zdać się na specjalistów z agencji marketingowej. Pomogą oni przeanalizować działania potencjalnej konkurencji i wskażą, jakie trendy panują obecnie w określonej branży. Szczegółowy research ułatwi przygotowanie trafnej strategii, uwzględniającej m.in. ofertę produktową, działania marketingowe i elementy identyfikacji wizualnej (projekty opakowań, kolorystykę, logo, zestaw materiałów reklamowych – katalogów, wizytówek i innych).

Jak planować strategie marketingowe

Reaguj na feedback

Na każdym etapie tworzenia strategii należy uwzględniać reakcje – zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Stałych klientów warto docenić, oferując im korzystne rabaty lub dodatki do tego, co zamawiają. Na krytykę trzeba rzeczowo odpowiadać, a sensowne propozycje klientów – uwzględniać i rozpatrywać. Klienci nie mogą czuć się ignorowani. W opracowaniu planu działań, prowadzeniu kampanii reklamowej oraz interakcji z odbiorcami pomoże agencja reklamowa Become. Zapraszamy osoby z Poznania i okolic – wykreujemy Twoją markę w świadomości odbiorców!