Opakowania produktów spełniają oczywiście przede wszystkim funkcję ochronną. Jego zadaniem jest zabezpieczenie produktu przed działaniem czynników zewnętrznych, a do tego w wielu przypadkach powinno ono także ułatwiać transport, szczególnie przy opakowaniach dla cięższych produktów. Dobrze wykonane projekty opakowań mają jednak również ogromną moc marketingową i niejednokrotnie to właśnie ich wygląd stanowi ostateczne kryterium wyboru danego produktu z półki sklepowej.
Postaw na kreatywność agencji marketingowej projektującej opakowania
Należy pamiętać o tym, że na współczesnym rynku praktycznie każda firma zmaga się z ogromną konkurencją. Na półkach sklepowych mamy więc produkty bardzo podobne do siebie pod kątem składu, walorów smakowych, czy chociażby ceny. Większość z nas jest jednak wzrokowcami i jak pokazują różne niezależne badania, kupujemy produkty, kierując się przede wszystkim ich wyglądem. Dopiero na dalszym miejscu znajdują się takie aspekty jak znajomość samej marki, skład produktu czy cena. Klient w sposób podświadomy ocenia lepiej produkt, który znajduje się w estetycznie zaprojektowanym opakowaniu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że wybierze właśnie tę konkretną rzecz spośród produktów konkurencji, nawet jeśli cena będzie trochę wyższa.
Opakowanie powinno być oczywiście nie tylko eleganckie, ale także maksymalnie funkcjonalne, dające bezproblemowy dostęp do produktu. Posiadając szeroką gamę produktów, należy starać się stosować ujednolicone projekty graficzne tak, aby budować dobry wizerunek marki. Cel takiego działania jest bardzo prosty. Klient powinien bezproblemowo powiązać wszystkie produkty sklepowe na półkach z konkretnym producentem tylko na podstawie wyglądu opakowania. Ujednolicona szata graficzna nie musi jednak oznaczać tego, że sama forma opakowania zawsze będzie taka sama. Wręcz przeciwnie, bardzo dobrym pomysłem jest projektowanie opakowań unikalnych, o fantazyjnych kształtach czy z piękną kolorystyką, które wyraźnie wyróżniają się na tle konkurencji.
Unikalne projekty opakowań nie tylko na wyjątkowe okazje
Oprócz stworzenia całej gamy standardowych opakowań swoich produktów warto postawić także na projekty unikalne. Te są idealną okazją do podkreślenia jakiegoś jubileuszu marki, wprowadzenia nowego produktu czy ogólnego odświeżenia wizerunku. Oto kilka przykładów naprawdę ciekawie zaprojektowanych opakowań, które już z daleka wzbudzają duże zainteresowanie:








Dobre projekty graficzne tylko dzięki pomocy fachowców z Poznania
Ciekawie zapakowany produkt może, jak widać wzbudzać ogromne zainteresowanie klientów. Z pomocą profesjonalnej agencji marketingowej z Poznania można stworzyć unikalne projekty i tym samym wybić się na rynku rozbudzając zaufanie do swojej marki i kreując bardzo dobry wizerunek.
Leave A Comment