Broszura, ulotki i katalogi to najbardziej powszechne formy informowania klientów o ofercie, firmie i najnowszych trendach. Trudno znaleźć dziś przedsiębiorstwo, które na jakimś z etapów swojego rozwoju nie korzystałoby z tego rodzaju materiałów marketingowych. Czy jednak ulotka ulotce równa? Sprawdźmy!
Kiedy kończy się oryginalność
Materiały reklamowe powinny przyciągać wzrok swoją formą i treścią, a także być oryginalne. Nie zapominajmy jednak o ich podstawowej funkcji – przekazywaniu informacji. W kreacji należy znaleźć równowagę, by nie przyćmić solidnej dawki merytorycznych danych zbyt wyszukaną lub niezrozumiałą formą broszury. Ulotka ma odpowiedzieć klientowi na pytanie: „Dlaczego mam wybrać właśnie TĘ firmę?”. Jeśli rozproszymy jego uwagę, nie znajdzie rozwiązania.
Rola odbiorcy
Podczas projektowania materiałów marketingowych pamiętajmy o tym, dla kogo je tworzymy. Czy mówimy do naszych potencjalnych klientów, czy może do klientów obecnych, którzy znają już niektóre z naszych produktów i wartości? Zawartość materiałów, grafika, fotografie oraz styl powinny przemawiać do grupy docelowej. Jeśli nie ma problemu, by w jednym katalogu stworzyć dane do obu grup, zróbmy to. Gdy jednak rozbieżności między nimi są zbyt szerokie, być może należy stworzyć dwie wersje, a każda z nich powinna być dopasowana pod względem merytorycznym i projektu do potrzeb odbiorcy. Projekty graficzne w przypadku tak trudnych sytuacji warto oddać w ręce profesjonalnej agencji marketingowej, która zajmuje się brandingiem.
Agencja reklamowa i jej zaleta
Największą zaletą korzystania z usług profesjonalistów, np. z Poznania, będzie ich wiedza o tym, jak przyciągać uwagę i wzbudzić zainteresowanie odbiorcy. Projektowanie katalogów to nie tylko umieszczanie po jednej stronie zdjęcia, a po drugiej opisu. Agencja marketingowa będzie potrafiła wskazać punkty najbardziej atrakcyjne, ale też te, które są słabe i być może nie do końca logiczne dla odbiorcy. Projektowanie ulotek nie będzie już przypominać doklejania setki fotografii do dużego napisu „KUP NAS”. Profesjonalny branding to przecież koncentrowane się na korzyściach i tworzenie zaufania.
Jeśli chcemy mieć pewność, że w naszych materiałach reklamowych wszystko, od rozmiaru broszury, przez budowę ulotki, aż po skład katalogu, jest zgodne z oczekiwaniami odbiorców, agencje marketingowe i ich wiedza dotycząca użyteczności oraz atrakcyjności przekazów, będzie bardzo pomocna. W tak istotnej kwestii, jak tworzenie wizerunku firmy, warto zaufać profesjonalistom.
Leave A Comment