Identyfikacja wizualna to klucz do zbudowania marki na rynku. Projektowanie logo, wymyślanie nazwy, wybór barw firmowych – wszystkie te czynności muszą zostać uwzględnione. W tym artykule podpowiadamy, jak wymyślić sensowną, chwytliwą nazwę dla firmy. Zapraszamy do lektury!
Rozważ zasięg działania
Na początku warto zastanowić się, do kogo kierowana jest oferta firmy. Jeśli wyłącznie do osób z Polski lub nawet z określonego miasta, na przykład Poznania – nazwa może być w rodzimym języku. Jeżeli jednak planuje się działać globalnie, polska nazwa – a tym bardziej z polskimi znakami – raczej nie wchodzi w grę. Dlaczego? Po pierwsze, obcokrajowcy nie zrozumieją jej znaczenia. Po drugie, klient spoza Polski będzie mieć spory problem z jej zapisaniem i wymówieniem. Kolejny aspekt to grupa docelowa. Nazwa powinna być dostosowana do odbiorców. Sklep z odzieżą sportową dla nastolatków może pozwolić sobie na więcej niż kancelaria prawna czy klinika medyczna.
Zrób burzę mózgów
Dobrym sposobem na wymyślenie nazwy jest przygotowanie listy skojarzeń związanych z planowaną działalnością. Dodatkowo można przejrzeć słownik synonimów i dopisać odpowiednie słowa do wymyślonych skojarzeń. Warto poeksperymentować i pobawić się słowami. Nazwa nie musi być wyrazem, który rzeczywiście istnieje. Popularna praktyka to łączenie części różnych słów w jedno. A co, jeśli nie ma się czasu na rozważania? Wówczas warto skorzystać z usług agencji marketingowej. Specjaliści od namingu pomogą w wyborze odpowiedniej, spójnej z ideą firmy nazwy.
Uważaj na imiona i popularne końcówki
W przypadku jednoosobowych działalności gospodarczych, w nazwie firmy musi być zawarte imię i nazwisko właściciela. Jeśli jest ono oryginalne, a ponadto zostanie uzupełnione dodatkowym słowem czy zwrotem – nie ma problemu. Mając popularne nazwisko, warto natomiast dobrze przemyśleć, co do niego dodać. Firm o nazwie „Jan Kowalski usługi” mogłoby być multum. Tworząc nazwę, lepiej zrezygnować z końcówek takich jak -ex czy -pol. Obecnie tego typu słowa nie są już chwytliwe i wpadające w ucho.
Dobra nazwa – podsumowanie
Wybierając nazwę dla swojej marki, trzeba pilnować, aby:
- była ona krótka i łatwa w zapisaniu oraz wymówieniu,
- nasuwała skojarzenia z działalnością firmy,
- była oryginalna (możliwość opatentowania),
- na jej bazie można było wykupić domenę w sieci pod firmową stronę,
- nie nasuwała negatywnych skojarzeń.
Masz problem z wymyśleniem nazwy? Nasza agencja marketingowa chętnie Ci w tym pomoże. Zapraszamy osoby z Poznania i okolic – wspólnie wypracujemy idealną nazwę!
Leave A Comment