Nie da się ukryć, że logo stanowi niezwykle istotny element identyfikacji wizualnej każdego przedsiębiorstwa. Jest ono ważne nie tylko z tego względu, że przyciąga uwagę potencjalnych klientów, ale także ma za zadanie reprezentować firmę i zapewniać jej przewagę nad konkurencją na rynku. Agencja marketingowa Become z Poznania podpowiada, jakie błędy są najczęściej popełniane podczas projektowania logo.

Brak unikatowości i prostoty

Kluczową kwestią w tworzeniu znaku firmowego jest unikatowość i prostota. Wiele osób jest zdania, że projekty graficzne logo powinny bazować na jaskrawych kolorach, czy krzykliwych rysunkach. Nie jest to prawdą, ponieważ tak naprawdę lepiej trzymać się zasady – im prościej, tym lepiej. Wystarczy przyjrzeć się logotypom najbardziej znanych marek takich jak, chociażby Apple, Nike, BMW, czy Coca Cola. Na próżno doszukiwać się w nich niesamowitych tekstów oraz grafik z imponującą ilością detali.

Samodzielne projektowanie logo

Tu od razu należy zaznaczyć, że jeśli posiadasz odpowiednie zdolności i fachową wiedzę na temat brandingu, projektowanie logo na własną rękę nie jest błędem. Jeśli jednak do tej pory nie tworzyłeś tego typu projektów, efekty mogą okazać się tragiczne w skutkach. Samodzielnie zaprojektowany znak graficzny może być niespójny i słabo zapamiętywalny. Amatorsko wyglądające logo nie będzie właściwie prezentować organizacji i odstraszy klientów. Dlatego w tej kwestii z całą pewnością warto postawić na sprawdzone agencje marketingowe.

Kierowanie się trendami i modą

Jeszcze jednym błędem popełnianym podczas projektowania logo jest branie pod uwagę aktualnie panujących trendów. Znak graficzny powinien być ponadczasowy i jednocześnie łatwy do zapamiętania przez odbiorcę. Ważne jest też, by dobrze się prezentował zarówno teraz, jak i za kilkanaście lat. Podczas gdy, szatę graficzną witryny internetowej, ulotek, czy folderów reklamowych można odświeżyć, logo raczej trudno zmodyfikować. Nawet jeśli zdecydujemy się na rebranding marki, może nas to wiele kosztować.

Podsumowanie

Stworzenie ponadczasowego i zarazem atrakcyjnego w odbiorze logo bez wątpienia nie jest prostym zadaniem. Decydując się na powierzenie tej czynności agencji marketingowej, warto przed rozpoczęciem współpracy zapoznać się z jej dotychczas zrealizowanymi projektami graficznymi. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasz znak firmowy zostanie stworzony profesjonalnie i przy uwzględnieniu wszystkich najważniejszych zasad.