Nowe marki, wchodzące dopiero na rynek, mają często twardy orzech do zgryzienia. W dobie silnej konkurencji i wszechobecnej reklamy nie jest łatwo wybić się ze swoją ofertą. Kluczem do sukcesu jest przemyślany branding, pozwalający odbiorcom zidentyfikować się z marką i zbudować silną jej świadomość w swoim umyśle. Na czym to polega?

Pokaż, kim jesteś

Pojęcie brandingu obejmuje nie tylko elementy identyfikacji wizualnej i wartości, promowane przez firmę. To również wszystko, co dzieje się na linii marka-klient i co może wpływać na pozytywne lub negatywne postrzeganie marki. Istotne jest to, aby zachowania i akcje, podejmowane przez firmę były zgodne z głoszonymi przez nią hasłami i propagowaną misją. Klienci wyłapują niezgodności, a wywołana nimi konsternacja może skutecznie zniechęcić do dalszego korzystania z usług czy produktów. Dlatego tak ważne jest, aby być autentycznym i zachować spójność – zarówno wizualną, jak i w przekazie oraz czynach.

Identyfikacja wizualna elementem brandingu

Składnikiem, który nie może być pominięty w kreowaniu świadomości marki, jest identyfikacja wizualna. Obejmuje ona szereg działań, m.in.:

  • stworzenie nazwy,
  • projektowanie logo i key visual,
  • wymyślenie chwytliwego hasła,
  • dobór kolorystyki,
  • projekty opakowań i firmowych artykułów papierniczych,
  • wykreowanie brand hero,
  • przygotowanie identyfikatorów dla pracowników,
  • projektowanie ulotek, folderów i innych materiałów reklamowych,
  • wzór strony WWW.

Istotna jest konsekwencja w stosowaniu logotypów, krojów pisma i barw. Klienci zapamiętują te elementy, jednoznacznie kojarząc je z marką oraz z głoszonymi przez nią wartościami czy oferowanymi produktami. To ułatwia pozycjonowanie, czyli utrwalenie wizerunku marki w mózgu odbiorcy. Każdy z nas kojarzy proste logo firmy IKEA i wie, czym ona się zajmuje, prawda? Projekty graficzne są zwykle realizowane przez agencję marketingową, co przyspiesza i ułatwia cały proces.

Jak Cię widzą…

Na branding wpływa to, co klienci mówią i piszą na temat marki – wśród znajomych, w mediach społecznościowych, na forach internetowych. Ważne jest, aby odbiorcy w kontakcie z marką i jej produktami doznawali pozytywnych emocji. Dzięki temu, rozważając po raz kolejny skorzystanie z jej oferty, przypomną sobie odczucia z tym związane – i wrócą po więcej. Nie należy zapomnieć o szybkim reagowaniu w sytuacjach kryzysowych. Stosowne zachowanie przedstawicieli marki w chwilach krytycznych zostanie poparte przez grono oddanych klientów, co również zbuduje pozytywny obraz.

Jeśli szukasz pomocy w wykreowaniu wizerunku marki, skorzystaj z usług agencji marketingowej z Poznania. Wspólnie ustalimy, jakie narzędzia marketingowe sprawdzą się najlepiej w Twoim przypadku. Zapraszamy!