Firma może wyróżnić się nie tylko produktem, usługami, konkurencyjnymi cenami czy ciekawymi reklamami. Charakterystycznym elementem danego przedsiębiorstwa jest key visual — wyjaśniamy jego definicję i możliwości zastosowania.

Identyfikacja wizualna to nie tylko projektowanie logo czy wizytówki. W takim działaniu liczy się stworzenie całej koncepcji wizerunkowej, dzięki której wszystkie elementy przedsiębiorstwa będą spójne i zapadną odbiorcom w pamięć. Key visual to odpowiedź na potrzeby firm, którym zależy na wyróżnieniu się na tle innych przedsiębiorstw. Jako przewodni motyw graficzny kampanii bądź strategii marketingowej marki, key visual pomoże w stworzeniu silnego i spójnego brandingu.

Logo a key visual

Wiele osób myli key visual z logo lub logotypem danego przedsiębiorstwa. Warto wiedzieć, że logo to serce brandingu, a key visual to system, który sprawia, że ta identyfikacja wizualna staje się spójna. KV to często charakterystyczna kompozycja kolorów, kształtów i typografii. Może stanowić również osobny element, który będzie przewijał się we wszystkich elementach wizualnych marki lub przedsiębiorstwa.

Przykłady key visual w świecie reklamy

Najlepiej wyjaśnić definicję KV za pomocą popularnych przykładu:

  • Milka i fioletowa krowa świetnie wyróżniają się wśród innych słodkości. To przykład dobrze opracowanej i przede wszystkim konsekwentnie kontynuowanej strategii marketingowej. Branding oparty na fioletowej krowie w przyjazny sposób ukazuje ideę firmy. Dobrze znane zwierzę w oryginalnych kolorach jest wdrażane na niemalże każdym materiale reklamowym. Krowa nie jest częścią logotypu — często to właśnie na jej korpusie możemy zauważyć nazwę marki. 

W tej kwestii nie chodzi jednak tylko o to, by stworzyć brand hero, który będzie charakterystycznym elementem dla danej marki. Liczy się wcześniej wspomniana, spójna kompozycja wizualna, na którą składa się kolorystyka, odcienie, typografia, kształty. KV powinien być prosty, ale z drugiej strony unikalny, a przy tym uniwersalny, czyli użyteczny we wszystkich mediach.

Dla kogo key visual?

Wszyscy, którzy chcą ujednolicić identyfikację wizualną swojego przedsiębiorstwa, powinni zastanowić się nad inwestycją w key visual. System sprawdza się przy projektowaniu ulotek, opakowań, folderów i innych materiałów reklamowych. Jako profesjonalna agencja marketingowa z Poznania chętnie pomożemy w opracowaniu i wdrożeniu tej koncepcji.