Nie ma chyba osoby, która nie zdawałaby sobie sprawy z tego, że obecność oraz aktywne działania reklamowe prowadzone w sieci to już niemal standard. Coraz większa liczba przedsiębiorców na rynku odkrywa, że z powodu braku odpowiedniej strategii marketingowej konkurencja jest o krok naprzód. Tymczasem wybór agencji reklamowej w Poznaniu czy jakimkolwiek innym mieście, to zawsze ryzyko. Nawet bogate portfolio nie jest w stanie zagwarantować stuprocentowego sukcesu. Czym się kierować przy jej wyborze – podpowiadamy w artykule.

Nie tylko rekomendacje

Wiele osób przy podejmowaniu istotnych decyzji kieruje się przede wszystkim rekomendacjami. Wydaje się być to dość rozsądny krok – jeśli dana agencja marketingowa nie jest nam znana, wówczas od razu zaglądamy do zakładki portfolio. Dzięki temu możemy dowiedzieć się, kto był bądź aktualnie jest jej klientem, jakie zlecenia firma realizowała w przeszłości oraz czy pozytywnie została oceniona w prowadzonych działaniach.

W rzeczywistości warto zdawać sobie sprawę, że agencje marketingowe, których specjalnością jest branding i pozycjonowanie marki, zwykle w swoim portfolio umieszczają wyłącznie przychylne opinie, wystawione na ogół przez duże i rozpoznawalne na rynku przedsiębiorstwa. Dlatego rekomendacje z całą pewnością nie powinny stanowić jedynej i ostatecznej wskazówki przy wyborze.

Indywidualne podejście do podstawa

Chociaż agencje marketingowe często deklarują, że nie działają szablonowo, to jednak nie zawsze jest to prawda. A standardowe podejście do działań marketingowych to najgorsze, jakie w ogóle można sobie wyobrazić. Dlatego warto szukać firm, które działają kreatywnie, oferując nowatorskie rozwiązania i oryginalne strategie. Warto też postawić na agencję, która będzie dobrze znała specyfikę branży.

kaboompics_Designer_work_flow_chart_on_a_blue_background

Kontakt z przedstawicielem firmy

Nie mniej istotnym elementem przy wyborze agencji marketingowej jest kontakt z przedstawicielem firmy. Warto zwrócić uwagę, czy osoba, z którą rozmawiamy, posiada wiedzę merytoryczną i czy jest w stanie udzielić nam fachowej odpowiedzi na nasze pytania. Ważną kwestią jest także sama oferta. Jeśli już na samym początku będzie zbyt ogólna, nie oczekujmy, że na późniejszym etapie współpracy będziemy traktowani wyjątkowo.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Na osoby zastanawiające się, która agencja reklamowa będzie najlepsza, zawsze czyha wiele pułapek. Pomimo że, każda z tego typu firm to przedsiębiorstwo jak każde inne, warto szukać takiej, która w centrum uwagi swojej działalności będzie stawiać nie zyski, a satysfakcję klienta. Niezwykle ważnym elementem współpracy z każdą agencją jest także raportowanie pracy. Jeśli wspólnie ustalimy założenia kampanii reklamowej, informacje o postępie w realizacji postawionych celów powinny być na bieżąco przedstawiane w formie raportu.