Dlaczego logo firmy jest takie ważne i jak je zaprojektować, żeby nie żałować swojego wyboru? W artykule tym przyjrzymy się najważniejszym faktom związanym z logotypami firm i postaramy się stworzyć kilka uniwersalnych zasad do jego tworzenia.
Element identyfikacji marki
Już w czasie pierwszych zajęć z marketingu i w każdej książce o tworzenie marki dowiemy się, że logotyp to element identyfikacji wizualnej marki. Oznacza to, że jest znakiem rozpoznawczym, podpisem marki. To patrząc na logotyp, klienci będą wiedzieli, że chodzi o naszą firmę. Logotyp znajduje się na materiałach promocyjnych, na budynku firmy, na stronie www. Logotyp jest kojarzony z marką na równi z jej nazwą. Źle dobrany logotyp jest więc jak zła nazwa – może utrudnić wejście na rynek lub utkwienie w pamięci klientów.
Nośnik informacji
Logotyp musi być prosty i wyrazisty, ponieważ niesie w sobie informację o tym, czym zajmuje się nasza firma, jaka jest jej rola, znaczenie, najważniejsze wartości. Logotyp mówi o charakterze firmy oraz sygnalizuje, kto jest odbiorcą firmy. Dynamiczne logo jest zupełnie inne od statycznego, opowiada inną historię. Lekkie, różowe logo jest zupełnie inne niż ciężki, czerwony logotyp. Dobór kolorów, kształtu, stylu – to wszystko ma ogromne znaczenie. Mówi o tym, kim jesteś.
Wyrazistość logotypu
Logotyp często będzie pojawiał się na gadżetach czy materiałach reklamowych, może występować w prasie lub na stronach www. Z tego powodu nie może mieć wiele detali, które będą słabo widoczne w złej rozdzielczości lub na druku. Grafika musi być prosta i przejrzysta, a także dość uniwersalna, by prezentować się zawsze świetnie i być czytelna. To właśnie ta czytelność jest najistotniejszym elementem. Wiele doskonale znanych logotypów sprawia wrażenie takiej prostoty, jakby zostało zaprojektowane od niechcenia. Są to jednak logotypy rozpoznawalne na całym świecie. Oto siła logo – przebicie się przez setki albo tysiące podobnych marek.
Jak projektować logo?
Najlepiej zgłosić się do specjalistów. Jako właściciele firmy możemy nie dostrzegać wszystkich elementów, które są istotne dla odbiorcy zewnętrznego. Podczas tworzenia projektu ważny jest brief. Odpowiedz na pytania dotyczące tego, czym zajmuje się twoja firma, jakie są jej cechy, wartości, czym się kieruje podczas swojej działania i gdzie zmierza. Przed ostatecznym wyborem logotypu sprawdź, która wersja najlepiej przemawia do twoich klientów. Nie bój się ich pytać o zdanie, bo często mogą otworzyć ci oczy na zupełnie świeże idee, ważne z ich perspektywy!
Leave A Comment