Budowanie wizerunku marki, czyli branding to niezwykle istotny proces, a jego właściwe przeprowadzenie decyduje o biznesowym sukcesie. Jednak nietrudno tu o błędy, które mogą przekreślić szansę wybicia się na rynku. Aby ich uniknąć, warto skorzystać z usług agencji marketingowej. O jakie błędy tu chodzi?

Działanie bez planu

Chcąc wypromować swoje produkty czy usługi, warto rozpisać plan działań. Projekt powinien uwzględniać m.in.:

  • grupę docelową,
  • motto firmy,
  • identyfikację wizualną (logo, barwy),
  • kanały komunikacji z klientami,
  • kosztorys wdrożenia poszczególnych elementów brandingu.

Brak spójności

Elementy, takie jak logo, główne barwy, czcionki i hasło przewodnie powinny być konsekwentnie powielane w materiałach reklamowych. Gdy na stronie internetowej dominuje kolor niebieski, ulotki są różowe, a wizytówki zielone, odbiorca jest zdezorientowany. Warto raz przygotować dobry logotyp i wybrać kolorystykę, która będzie wykorzystywana w każdym kanale komunikacji z klientami. Ze swojej strony oferujemy projektowanie graficzne dla firm.

Ignorowanie klienta

Gdy firma dopiero zaczyna swoją działalność, opinie klientów o produktach są niezwykle cenne. Błędem jest pomijanie uwag od osób, które już użytkują nowy produkt. W ten sposób ryzykuje się, że klient odejdzie do konkurencji, która jest otwarta na jego sugestie. Aby temu zapobiec, warto dziękować za pozytywne opinie i konstruktywne uwagi, zachęcając do dalszego korzystania z oferty. W rozreklamowaniu działalności pomoże dobra agencja reklamowa.

Bezmyślne kopiowanie

Inspirowanie się osobami, które wiele osiągnęły w danej dziedzinie, nie jest niczym złym. Jednak kopiowanie czyjegoś pomysłu i wplatanie go w swój branding jest poważnym błędem. W ten sposób można narobić sobie niemałych kłopotów i stracić zaufanie w oczach odbiorców. Klienci wyczuwają nieszczere intencje i omijają marki, które udają, kopiują pomysły od innych, czy wykazują się działaniami sprzecznymi z głoszoną misją. Dodatkowo firma naraża się wówczas na oskarżenia ze strony konkurencji.

Bycie nie na czasie

Analiza rynkowych trendów to element niezbędny przy kreowaniu marki. Trzeba wiedzieć, o które kanały komunikacji powinno się zadbać i jak prowadzić profile w mediach społecznościowych. Ograniczanie się wyłącznie do ulotek nie ma sensu. Bycie online pozwoli dotrzeć do osób, które naprawdę są zainteresowane danym produktem i zmniejszyć koszty reklamy.

Aby branding przebiegł sprawnie, warto skorzystać z usług agencji marketingowej. Zapraszamy firmy i przedsiębiorstwa z Poznania! Pomożemy Ci stać się rozpoznawalnym!