Jedno ze znanych przysłów mówi, że nie powinno oceniać się książki po okładce. Jednak w przypadku materiałów promocyjnych POS jest zupełnie na odwrót. Czym dokładnie są tego typu produkty i które z nich wybrać, aby móc skutecznie promować swoją markę?
Budowa wizerunku marki, czyli tzw. branding, może odbywać się dzisiaj na wiele różnych sposobów. Jednym z elementów tego procesu mogą być starannie dobrane i właściwie przygotowane materiały POS, które pozwolą wyróżnić firmę na tle konkurencji.
Czym dokładnie są materiały POS?
POS (z języka angielskiego „point of sale”) to określenie materiałów reklamowych, których głównym celem jest wspieranie procesu sprzedaży. Dzięki bezpośredniemu kontaktowi z potencjalnymi odbiorcami rozwiązania te są niezwykle skuteczne, wywierając wpływ na decyzje podejmowane przez klienta np. w sklepie.
Do tego typu produktów zaliczamy, chociażby:
- stojaki na ulotki,
- potykacze,
- standy,
- plakaty,
- kasetony,
- monitory,
- infokioski.
Jak powinny wyglądać idealne materiały POS?
Jeśli starannie opracowane produkty POS odgrywają kluczową rolę w komunikacji z klientami, to czy istnieje sposób na to, aby stworzyć idealne materiały promocyjne? Jak się okazuje, projekty graficzne tego rodzaju rozwiązań mogą być bardzo różnorodne, a agencje marketingowe prześcigają się w korzystaniu z narzędzi umożliwiających tworzenie oryginalnych i przykuwających uwagę materiałów POS.
Specjaliści są zdania, że istnieje kilka kluczowych elementów, które należy wziąć pod uwagę, przeprowadzając projektowanie ulotek, katalogów czy innych materiałów reklamowych. Poza kolorem warto wykorzystać między innymi kąty – odpowiednio rozmieszczone krzywizny kierujące wzrok na promowany artykuł zwiększają zainteresowanie danym asortymentem.
Nie bez znaczenia są także: prostota przekazu i powtarzalność – materiały POS nie powinny być przeładowane treścią. A pod pojęciem powtarzalności kryje się spójność wszystkich materiałów projektowanych i drukowanych dla POS.
Kiedy warto wykorzystać materiały POS?
Większość osób sądzi, że materiały wspierające sprzedaż spełniają swoją funkcję głównie w sklepach, mając za zadanie przyciągać uwagę i zachęcać klientów do kupna określonych produktów. Tymczasem wszelkiego rodzaju stojaki na ulotki, potykacze i kasetony proponowane przez agencje reklamowe doskonale sprawdzają się także na różnych wydarzeniach o charakterze marketingowym. Dlatego z powodzeniem można je stosować również na targach, wystawach czy eventach, w celu spopularyzowania działalności swojej marki.
Leave A Comment