Pierwsza strona powstała w 1990 roku. Obecnie, dzięki informacjom od NETCRAFT i Internet Live Stats wiemy, że na świecie zarejestrowanych jest ponad 1,5 biliona domen. Trendy w tworzeniu stron internetowych nieustannie się zmieniają. Jakie obowiązują w 2019 roku?
„Wymóg” posiadania strony internetowej nie dziwi nikogo, kto chce w skuteczny sposób dostosować komunikację marketingową do potrzeb użytkowników i, oczywiście, najbardziej aktualnych trendów.
Responsywna strona to podstawa
Stacjonarne komputery coraz częściej zastępuje się laptopami, laptopy tabletami, a tablety smartfonami. Dąży się do tego, by w jak najmniejszym (ale jednocześnie najwygodniejszym w użytkowaniu) urządzeniu zawrzeć jak najwięcej funkcji. Dlatego istotą w tworzeniu stron internetowych jest dostosowanie ich zawartości do właściwego wyświetlania na urządzeniach mobilnych. W 2019 roku responsywne witryny www są nie tylko modne, ale przede wszystkim potrzebne z praktycznego punktu widzenia.
Warto podkreślić, że responsywna strona to nie tylko taka, której wygląd dostosuje się do szerokości okna urządzenia, ale taka, na której bez większego wysiłku będzie można wykonać daną czynność bez wykorzystywania komputerowej myszki czy klawiatury mechanicznej. Istotne jest dostosowanie wyglądu i funkcjonalności strony, jej poszczególnych przycisków, linków czy suwaków do obsługi palcem lub ewentualnie rysikiem. Co więcej, trzeba wziąć pod uwagę wielkość liter czy liczb, które wyświetlane są na mniejszym ekranie, a nie na monitorze podłączonym do stacjonarnego komputera.
Szybkość = efektywność
W świecie, gdy tak przyspiesza tempo naszego życia, również strony internetowe muszą zachować odpowiednią prędkość do załadowania. Użytkownik nie chce poświęcać więcej czasu niż kilka sekund na wyszukanie interesujących go informacji, więc długo ładująca się strona zostanie przez niego zamknięta jeszcze zanim internauta zobaczy jej treść. Zostanie na tej witrynie, na której w jak najszybszym czasie otrzyma odpowiedź na zadane przez siebie pytanie. To kolejny mocny trend w 2019 i, podobnie jak z responsywnością, podstawa nowoczesnych stron internetowych. Co więcej, oba te czynniki są niezwykle istotne z punktu widzenia pozycjonowania.
Projekty graficzne
Odchodząc od technicznych zagadnień, trendem w projektowaniu graficznym stron internetowych w 2019 roku jest między innymi gradient. Choć kojarzy się on z niezbyt przyjaznymi dla oka odcieniami fontów w Wordzie czy amatorskimi prezentacjami w PowerPoincie, to obecnie można (a nawet trzeba!) wykrzesać z niego styl i… piękno. Zapewne każda agencja reklamowa przyzna, że przełomowym ruchem w tej kwestii była zmiana logo Instagrama, który poniekąd zapoczątkował ten trend. Połączenie ikonograficznego minimalizmu z odważnymi przejściami kolorystycznymi było strzałem w dziesiątkę. Projektowanie logotypów jest specjalnością naszej agencji marketingowej z Poznania. Nie boimy się nawet gradientów i chętnie podejmiemy się takich wyzwań. Powyższe trendy z chęcią wykorzystamy przy tworzeniu projektów graficznych na strony internetowe. Zapraszamy do współpracy!
Leave A Comment