Na przestrzeni kilkunastu ostatnich lat, wraz ze zmianą czynników wpływających na decyzje zakupowe podejmowane przez konsumentów, zmianie uległa także rola opakowania. Dzisiaj nie jest to już zwykłe pudełko, ale ważne narzędzie sprzedażowe, odpowiedzialne za nawiązanie wspólnego dialogu z potencjalnym klientem. Oto jakie znaczenie przy projektowaniu opakowań produktów ma branding oraz co bierze pod uwagę podczas ich tworzenia nasza agencja marketingowa z Poznania.

Jeszcze do niedawna rola opakowania ograniczała się głównie do funkcji utylitarnych. Miało ono przedłużyć okres ważności produktu, a także zapewnić, aby towar trafił niezniszczony w ręce klienta. Współcześnie to jednak zdecydowanie za mało.

Jakie cechy musi mieć efektowne i efektywne opakowanie?

Dzięki odpowiednio zaprojektowanemu opakowaniu istnieje większe prawdopodobieństwo, że konsument zdecyduje się na zakup właśnie naszego towaru. Dla mniejszych marek, które mają niezbyt dużą ilość miejsca na sklepowych półkach, szczególnie ważna jest widoczność. Tutaj, aby odróżnić się od konkurencyjnych firm, często tworzy się kontrast do pudełek konkurencji. Strategiczny i fundamentalny zawsze jest jednak efekt w postaci wywołania określonych emocji.

Efektowne i efektywne opakowanie to takie, które jest:

  • nośnikiem brandu i reprezentantem marki,
  • przyjemne dla oka i poprawia atrakcyjność wizualną produktu,
  • poręczne w transporcie,
  • łatwe w zdejmowaniu czy otwieraniu,
  • stworzone z materiałów nadających się do recyklingu.

Co bierzemy pod uwagę, przygotowując projekty graficzne opakowań?

Poza tym, że naszą specjalnością jest projektowanie logo, działając jako agencja reklamowa, zajmujemy się także tworzeniem projektów opakowań. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i doskonałej znajomości branży doskonale wiemy, że dobre pudełko to nie tylko estetyczny design kojarzący się z produktem, ale także szereg badań dających odpowiedź na pytanie, czy konsument sięgnie po dany towar ze względu na opakowanie, czy nie?

Jedną z najistotniejszych kwestii, którą bierzemy pod uwagę, tworząc opakowania, jest grupa docelowa produktu. Osoby starsze mają na ogół inne preferencje dotyczące pudełek niż przykładowo osoby w przedziale wiekowym 20-30 lat. Jak wynika z badań, młodzież najchętniej sięga po towary zapakowane w aluminium, ale dużym zainteresowaniem cieszą się także opakowania szklane.

Podczas procesu projektowania kładziemy nacisk na szereg różnego rodzaju czynników, dzięki czemu istnieje większa szansa, że produkt klienta sprzeda się w dużej ilości, przynosząc tym samym większy zysk.