Chociaż perspektywy współczesnego marketingu zorientowane są przede wszystkim na Internet, to jednak bardziej tradycyjne formy przekazu pozostają wciąż aktualne i świetnie realizują wyznaczone cele marketingowe. Ulotki reklamowe, gdyż o nich mowa, to narzędzie wszechstronne. Dzięki nim możemy zainteresować potencjalnego klienta naszym produktem albo przechodnia organizowanym przez nas wydarzeniem. Ulotki nie muszą kojarzyć się z niskobudżetowymi kreacjami, które tak często znajdują się pod wycieraczkami naszych samochodów – mogą bowiem wyglądać profesjonalnie i stosunkowo nietrudno zaprojektowane tak, aby swą estetyką i treścią przyciągały uwagę odbiorcy. Czym zatem należy się kierować, aby osiągać takie efekty?
Co trzeba wiedzieć, aby osiągnąć reklamowy sukces?
Podstawowym elementem tworzenia dobrej ulotki jest analiza targetu, czyli ustalenie, do jakich odbiorców ma trafić nasza propozycja. W zależności od indywidualnego charakteru naszej oferty zakres ten może być szerszy lub węższy, zawsze jednak powinien być doprecyzowany – pomoże to w dalszym planowaniu treści oraz elementów graficznych na naszej ulotce. Kwestia targetu jest istotna jeszcze z innego punktu widzenia, a mianowicie zasięgu dystrybucji, która powinna jak najbardziej odpowiadać miejscom preferowanym przez ostatecznych odbiorców. Precyzyjny obraz grupy docelowej to pierwsze i najpoważniejszy element pracy nad przynoszącym skuteczne efekty marketingowe materiałem do ulotki!
Format, papier, kształt i kolor – w którym momencie warto być ostrożnym podczas projektowania ulotek?
Powiedzenie, że prostota jest pięknem, powinno być na stałe przywieszone na ścianie lub na kartce monitora, przy którym pracuje osoba odpowiedzialna za finalny wygląd ulotek reklamowych. Do grona najpoważniejszych błędów przy projektowaniu ulotek zalicza się przesadę, która występuje na wielu płaszczyznach, a jej stosowanie często dotyka mniej doświadczonych grafików. Mając na celu odniesienie sukcesu marketingowego, należy umiejętnie zyskać przychylność odbiorców za pomocą krótkiej treści i obrazu. Osoba, która otrzymuje ulotkę, podejmuje decyzję odnośnie przeczytania jej, zachowania lub wyrzucenia w przeciągu niespełna sekundy.
Powyższe dane statystyczne jasno przekazują nam informację, że należy umiejętnie zainteresować odbiorcę w myśl jednej z najstarszych marketingowych zasad wyróżnij się lub zgiń. Pamiętajmy jednak, że znacznie lepiej wyróżnimy się, gdy zaproponujemy chwytliwy interpretacyjnie, metaforycznie bogaty i atrakcyjny wizualnie oraz estetycznie materiał, niż projektując ulotkę bez zamysłu i konkretnego celu. Istotny jest także rozmiar i format czcionki tekstu, który nie powinien być zbyt mały (o czym szczególnie należy pamiętać zwłaszcza wtedy, gdy w skład naszej grupy odbiorców wchodzą osoby starsze). Ostatecznie nie sprawdza się również oszczędzanie na papierze – im więcej przez daną ulotkę damy innym, tym więcej powinniśmy otrzymać!
Leave A Comment