Coraz większa konkurencja sprawia, że wprowadzenie nowych produktów na rynek to nie lada wyzwanie. Konsumenci oczekują od przedsiębiorców nie tylko wysokiej jakości, ale także atrakcyjnych opakowań. Zapraszamy do przeczytania poniższego wpisu, z którego dowiesz się, jak powstają projekty graficzne pudełek i co w tym zakresie może dla Ciebie zrobić agencja marketingowa Become z Poznania.

Czy opakowanie rzeczywiście jest tak ważne?

Nie ma znaczenia, czy jesteś producentem kosmetyków, artykułów dla dzieci, czy wyrobów tekstylnych. Jeśli chcesz prowadzić dobrze prosperujący biznes, musisz skupić swoje działania na przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. W tym pomogą Ci oryginalne i starannie zaprojektowane opakowania. Ich głównym zadaniem jest przede wszystkim wpłynięcie na psychikę kupujących i zachęcenie ich do wyboru właśnie Twoich artykułów. Dlatego tak istotne jest zastanowienie się nad wyglądem pudełka na etapie przygotowania jego projektu graficznego.

Minimalizm, ergonomia… co jeszcze liczy się w projektowaniu opakowań?

Na pewno pudełko, które ma zachęcać do sięgnięcia konsumenta po dany produkt, musi wyróżniać się na półce. By uzyskać taki efekt, należy zwrócić szczególną uwagę na każdy, najdrobniejszy nawet detal. Wykorzystanie wszystkich ścian pojemnika, rozmieszczenie logo, nadrukowanie ciekawego elementu graficznego – to tylko przykładowe zabiegi stosowane w procesie projektowania. Aby produkt został zauważony, wcale nie potrzebuje krzykliwych haseł reklamowych, czy rażących kolorów. Nawet minimalistyczne pudełko ze znakiem firmowym może być eleganckie i oddziałując na zmysły konsumentów.

O czym jeszcze pamiętać, projektując oryginalne opakowania?

Wykonany z należytą starannością unikatowy projekt graficzny opakowania to jeszcze nie koniec. Decydując się na zamówienie pudełek, musisz też pamiętać o wysokiej klasy materiałach użytych do ich produkcji. Najważniejsze jest, aby towary były estetycznie zapakowane, wzbudzały zainteresowanie oraz nawiązywały do wartości wyznawanych przez markę.

Podsumowanie

Szczególnie trudne jest umiejętne zaprojektowanie małych opakowań, w których nieduża przestrzeń musi przyciągnąć wzrok konsumenta i sprzedać produkt. Jeśli zależy Ci, by pudełka wyróżniały się na sklepowej półce, były nieszablonowe, a przede wszystkim – trafne, zgłoś się do nas. Specjaliści z agencji marketingowej Become z Poznania przygotują dla Ciebie atrakcyjne projekty opakowań i zaproponują rozwiązania, które zagwarantują Twojej firmie pełen sukces!