Coraz większa liczba firm decyduje się na employer branding, czyli budowanie wizerunku pracodawcy. Jest to stosunkowo nowe zjawisko na polskim rynku, które łączy w sobie działania z zakresu marketingu, komunikacji zewnętrznej oraz Public Relations. Specjaliści z agencji marketingowej Become z Poznania podpowiadają, w jaki sposób stworzyć charakterystyczny employer branding, by odnieść sukces na rynku.

Na czym dokładnie polega employer branding?

Termin employer branding na razie nie ma polskiego odpowiednika. Najczęściej pojęcie to tłumaczy się jako budowanie wizerunku pracodawcy. Najważniejszym celem działań w tym zakresie jest poinformowanie innych o misji przedsiębiorstwa. Główną ideą tego zjawiska jest postrzeganie firmy, a ściślej rzecz ujmując, pracodawcy – jako produktu, który można i należy sprzedać.

Jak stworzyć niepowtarzalny employer branding?

Planując działania z zakresu employer brandingu, należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na dostosowanie ich do grupy docelowej. Odbiorców trzeba nie tylko zrozumieć, ale także uchwycić charakterystyczny dla nich sposób myślenia. W tym kontekście wyróżnia się kilka pokoleń:

  • mature, do którego należą pracownicy urodzeni przed II wojną światową,
  • baby boomers, które obejmuje osoby urodzone od II wojny światowej do lat sześćdziesiątych,
  • generacja X, która uwzględnia pracowników z lat sześćdziesiątych do końca siedemdziesiątych,
  • generacja Y, czyli ludzie urodzeni od początku lat osiemdziesiątych do połowy dziewięćdziesiątych.

Dobra strategia employer brandingu powinna ponadto obejmować kreatywną komunikację. Poza działaniami prowadzonymi w Internecie takimi jak chociażby utworzenie profili firmowych na portalach zawodowo-biznesowych (LinkedIn, GoWork itp.), nie należy zapominać o budowaniu wizerunku poza siecią. Jako pracodawcy możemy brać udział w targach pracy, czy spotkaniach ze studentami, utrwalając w ten sposób w świadomości młodych ludzi fakt, że nasza firma istnieje i liczy się na rynku.

Podsumowanie

Posiadanie strategii employer brandingu deklaruje coraz większa liczba polskich przedsiębiorstw. Jeśli i Ty chcesz do nich dołączyć, budując pozytywny wizerunek firmy jako pracodawcy, zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą. Specjaliści z agencji marketingowej Become z Poznania pomogą Ci w stworzeniu niepowtarzalnego employer brandingu, dzięki któremu pozyskasz nowych, utalentowanych pracowników i wesprzesz ogólny rozwój organizacji.