Tworzenie projektów graficznych to pestka? Kiedy zgłębiamy temat i zaczynamy zastanawiać się nad tym, jak zachować jednolitość kompozycyjną prac, spójność marketingową przekazu naszej firmy oraz interesującą formę prezentacji, dostrzegamy, że istnieje wiele kwestii, których nie rozwiążemy prostymi i darmowymi programami. Profesjonalne programy to z drugiej strony ogrom możliwości, który może przytłaczać. Wizualna część brandingu nie może być realizowana metodą prób i błędów. Od niej w dużej mierze zależy popularność i powodzenie naszej firmy. Oddajmy więc głos specjalistom.

rysunek na tablecie

Kim jest grafik?

To rzemieślnik, ale też artysta. Z jednej strony posiada doskonałą wiedzę o nowoczesnych narzędziach i trendach, z drugiej jednak – zmysł artystyczny, który ułatwia mu mieszanie kolorów, stosowanie właściwej perspektywy oraz proponowanie takich grafik, które będą robić wrażenie. Grafik wie, które elementy przyciągają, a które odstraszają. Potrafi dobrze zrównoważyć formę graficzną oraz podsyłane przez klienta treści. W skrócie – zna się na formie. Ma wiedzę z zakresu mody, fotografii oraz reklamy, zna podstawy marketingu.

kobiet na tle postaci anime

Projekt logo

Jeśli interesuje nas profesjonalne projektowanie logo, które będzie w pełni indywidualne, zidentyfikowane na nasz produkt lub usługę, warto sprawdzić, co może nam zaproponować grafik. Logotyp jest najważniejszym znakiem naszej firmy. Nie może w żadnym razie przypominać innego istniejącego. Dobrze też, by było maksymalnie pomysłowe, a przy tym w drobnej formie mieściło treść, którą chcemy przekazać klientom. Chcemy być kojarzeni z emocjami dotyczącymi przyjaźni czy znani z profesjonalizmu? Grafik wie, jak za pomocą kresek, linii oraz brył stworzyć taki znak, który będzie nas odróżniał od innych.

projekt logo

Czy każdy może tworzyć ulotki?

Tak. Ale czy każdy może tworzyć ulotki użyteczne i dające odzew? Nie. Projektowanie ulotek to kolejne zadanie dla specjalisty – grafika. Jako właściciele firmy, możemy mieć tendencję do umieszczania na ulotkach zbyt dużej ilości informacji lub zdjęć, które nie będą w pełni współgrać z naszą dotychczasową identyfikacją wizualną. Po prostu chcemy, żeby było ładnie. Zadanie grafika polega na tym, by było nie tylko estetycznie, ale także mądrze i z klasą. A tego chcemy wszyscy. Podobnie jest w przypadku projektowania katalogów.

Nie wszyscy graficy są tacy sami

Nie każdy grafik potrafi dobrze realizować projekty marketingowe. Dopiero agencja reklamowa może nam zapewnić profesjonalizm usług. Dzieje się tak, ponieważ ma w tym doświadczenie. Dzięki pracy z różnymi klientami potrafi rozpoznawać problemy oraz szybko na nie reagować. Wie, które rzeczy działają, a które nie. I to jest najważniejsze!