BTL to popularne działania reklamowe, które są skierowane do konkretnego odbiorcy. Do realizacji kampanii nie wykorzystuje się środków masowego przekazu, jednak kanały i materiały, w które inwestuje się na tym etapie działań marketingowych, mogą przynieść mnóstwo korzyści dla Twojej marki. Sprawdź, na czym bazować, organizując kampanię BTL.
Jeśli chcesz stworzyć kampanię marketingową BTL, z pewnością wykorzystasz do tego przeróżne materiały POS. Należy przy tym pamiętać o wcześniej określonej strategii marketingowej, spójnym wizerunku firmy oraz określeniu grupy docelowej — w zakresie BTL jest to nieodłączna część działań marketingowych.
Below the line — reklama do konkretnego odbiorcy
W świecie reklamy rozróżnia się kampanie ATL (above the line), do których zalicza się działania reklamowe na szeroką skalę z wykorzystaniem telewizji, radia czy prasy. Wspomniane wcześniej BTL (below the line) polega przede wszystkim na skierowaniu reklamy do konkretnego odbiorcy, bez wykorzystywania środków masowego przekazu. Do kampanii BTL można zaliczyć:
Sponsoring
Forma promocji polegająca na finansowaniu części lub całości organizowanego wydarzenia bądź działalności danej instytucji. Najczęściej taka forma kampanii BTL realizowana jest przy wydarzeniach kulturalnych, sportowych oraz charytatywnych. Zwiększa się przy tym świadomość konsumentów i kreuje się pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa.
Marketing bezpośredni
Nie ma prostszej drogi do tego, by dotrzeć do bezpośredniego odbiorcy — marketing bezpośredni pozwala dopasować treści pod konkretnego użytkownika, co zachęca odbiorcę do wejścia w interakcję. Tę formę kampanii BTL można realizować poprzez tworzenie spersonalizowanych wiadomości tekstowych, telemarketing, a także wysyłkę różnego rodzaju (dodatkowych) produktów: próbki, gratisy, katalogi i inne.
Konkursy
Coraz częstszą formą działań reklamowych BTL są różnego rodzaju akcje, podczas których konsumenci mogą wygrać wartościowe nagrody i zwiększyć więź z marką. Idealny sposób na to, by wypromować swoją działalność i jednocześnie zyskać lojalnych klientów.
Zalety kampanii BTL
Dokładne ukierunkowanie
Lepszy zwrot z inwestycji
Łatwa kontrola
Indywidualne podejście
Takie kampanie marketingowe sprawdzą się zarówno w mniejszych, jak i większych przedsiębiorstwach. Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z reklamą swoich produktów lub usług, zgłoś się do nas. Jako jedna z najlepszych agencji marketingowych z Poznania chętnie pomożemy Ci w organizacji konkursów, realizacji działań z zakresu marketingu bezpośredniego czy zaistnieniu na rynku jako sponsor.
Leave A Comment